czwartek, 23 marca 2017

Podwórkowa matematyka

Matematyka w terenie? -czemu nie!
Dzisiejsza lekcja była utrwaleniem pojęć: obwód, długość, szerokość, wartość szacowana ale nade wszystko była wyjściem ze szkolnych ławek. 
Słoneczko pięknie świeciło a my bawiliśmy się w podwórkową matematykę. Podzieliliśmy się na pięć grup. Wszyscy otrzymali kartę z zadaniami i ruszyli do ich realizacji! 
 należało: zmierzyć obwód najgrubszego drzewa
                                                           zmierzyć długość ławki


zmierzyć szerokość bramki






zmierzyć obwód huśtawki (wsporników)                             krokami zmierzyć obwód placu zabaw






zmierzyć długość huśtawki (siedziska)

 Wyniki zapisaliśmy na tablicy. Okazało się, że były bardzo zbliżone, chociaż niektóre baaardzo się od siebie różniły. Przy okazji poznaliśmy nowe pojęcie matematyczne: błędu względnego i bezwlględnego (;)) oraz wartości szacowanej.
Pomysł zaczerpnięty z chomika ;))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To już jest koniec.....

Za nami 3 lata wspólnej nauki i zabawy.  Minęły tak szybko! Za wszystkie dni, serdecznie Wam dziękuję!  Byliście dla mnie natchnieni...