środa, 21 października 2015

Jeże z masy solnej

 
"O zielonym jeżu"
Jan Brzechwa

Pod kasztanem w gęstej trawie,
usnął jeżyk po zabawie.
Właśnie zbudził się i ziewał,
Gdy coś nagle spadło z drzewa,
Za nim drugie, trzecie też...
Miało kolce tak jak jeż.
Spojrzał jeżyk w bok uskoczył,
Przerażony przetarł oczy.
-Patrzę, patrzę i nie wierzę:
czy to jeże, czy nie jeże?
Nie wiedziałem dotąd sam,
Że zielonych braci mam.
Lecz ja w norce mam mieszkanie, a gdzie one? Na kasztanie!


 Niedługo (10.11) święto jeża, więc zabraliśmy się do pracy. 
Z masy solnej i wykałaczek każdy zrobił rodzinkę jeży.










 Suszyły się ponad tydzień., później zostały pomalowane tak, jak na wyobraźnię 8-latków przystało. Były więc jeże czarne i zielone, różowe i w kropeczki.... bo przecież nade wszystko chodziło o dobrą zabawę!

Ciekawostki:
Czy wiecie że: jeże są głównie owadożerne i wbrew temu, co mówią o nich wierszyki-wcale nie jadają jabłuszek! ? Wiedzieliście, że jeże na zimę zapadają w stan hibernacji a temperatura ich ciała spada z ok.35'C do ok. 4'C? Dzięki lekcji o jeżach przy zabawie z masą solną- my już to wiemy!
Pamiętajcie: w Polsce występują dwa gatunki jeży i oba są pod ochroną! Warto wiedzieć, zanim weźmiecie słodkiego jeża do domu...


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To już jest koniec.....

Za nami 3 lata wspólnej nauki i zabawy.  Minęły tak szybko! Za wszystkie dni, serdecznie Wam dziękuję!  Byliście dla mnie natchnieni...